Sukcesy edukacyjne naszych podopiecznych zależą nie tylko od ich wrodzonych zdolności i talentów. Istotny wpływ ma tutaj wiele innych czynników – warunki, jakie stworzymy w szkole, sposób motywowania do nauki, metody nauczania oraz weryfikowania wiedzy, a także osobiste kompetencje uczniów związane ze skutecznym uczeniem się. Na co zwrócić uwagę, by pomóc im w osiąganiu lepszych wyników?

Fragment artykułu z miesięcznika "Dyrektor Szkoły" 2018/10

Na efektywność uczenia się dzieci i młodzieży mogą wpływać – i to znacząco – czynniki pozornie z samym nauczaniem niezwiązane. Przykładem jest tu poczucie bezpieczeństwa – nawet bardzo zdolne dziecko, obawiające się prześladowania ze strony rówieśników i doświadczające z tego powodu silnego stresu, będzie osiągać wyniki znacznie poniżej swoich możliwości. W skrajnych sytuacjach szkoła może nawet nie wiedzieć, że ma pod opieką prawdziwy talent, jeśli zbieg niesprzyjających okoliczności sprawił, że dziecko nie zdołało go ujawnić.
Przyjrzyjmy się więc temu, co naszym podopiecznym pomaga istotnie poprawiać wyniki, a przy okazji sprawia, że ich stosunek do szkoły jest pozytywny.