Za nami niezwykle trudny rok. Pełen wydarzeń, które spowodowały konieczność modyfikacji wielu przekonań i utrwalonych metod działania: sposobu nauczania, komunikowania się, zarządzania. Od umiejętności wykorzystywania dostępnych zasobów, a także tworzenia niezbędnych rozwiązań zależało, jak będzie wyglądała edukacja w reżimie sanitarnym i realizacja podstawowych zadań szkoły.
Zdarzenia ostatnich miesięcy były dla nas i naszych uczniów bardzo wymagającym sprawdzianem, ale również istotną lekcją, nie tylko ze względu na sytuację zdrowotną. Seria katastrof ekologicznych związanych ze zmianami klimatów wyprowadziła rzesze młodych ludzi na ulice w proteście przeciwko bezczynności dorosłych i zagrożeniu przyszłości młodego pokolenia. Następnie manifestowali w obronie praw zwierząt, potem osób z mniejszości seksualnych, wreszcie kobiet. W sieci rozwinęli „memologię stosowaną”, a dorosłych zaskoczyli wyrazistością/wulgarnością (niepotrzebne skreślić) swojego języka – pisze w tekście Pandemiczne impulsy dla edukacji obywatelskiej Mirosław Sielatycki, podkreślając, że te zjawiska są ważnym wyzwaniem wychowawczym....
więcej
Bądź na bieżąco!
Zapewniamy co tydzień informacje o zmianach
w prawie, orzeczeniach sądowych, a także praktyczne odpowiedzi ekspertów na trudne pytania.