WE 01 2018W marcowym numerze „Wczesnej Edukacji” dużo uwagi poświęciliśmy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Joanna Wrona, ekspertka w tej dziedzinie, omawia m.in. kwestie związane z organizacją zindywidualizowanej ścieżki, z indywidualizacją pracy z uczniem oraz z nowymi zasadami wsparcia ze strony poradni psychologiczno-pedagogicznych.


Programowanie i kodowanie to działania, które ostatnio zagościły w edukacji najmłodszych. O tym, jakie działania w tych obszarach można podjąć z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym, i  czy niezbędny jest do tego komputer, pisze Karolina Zioło-Pużuk.
Połowa roku to czas, gdy zwykle koncentrujemy swoje działania na ewaluacji. Zdarza się, że traktujemy ją jako nielubianą konieczność. Doktor Renata Stoczkowska zachęca, aby spojrzeć na to zagadnienie jako na szansę rozwoju nie tylko placówki, ale i nas samych.

 

Spis Treści WE.01.2018

 

Inspiracje, innowacje, informacje

Lęk nasz powszechny
Jak ograniczyć stres związany z przeprowadzką?
Zdrowe jedzenie równa się szczęście!
Sen snowi nierówny, czyli o nocnych dzieci zwyczajach
Razem znaczy lepiej

Zarządzanie i rozwój

Wyniki ewaluacji wewnętrznej a rozwój dyrektora, Renata Stoczkowska

Prawo

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Joanna Wrona

Meandry oświaty

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Potrzebne kolejne zmiany? Włodzimierz Kaleta

Teoria a praktyka

Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne a wyniki w nauce, Alicja Dajczak, Patrycja Gracz,  Aleksandra Hak, Ewa Kapusta

Edukacja elementarna

Programowanie od kołyski, Karolina Zioło-Pużuk

Z praktyki pedagogicznej

Co warto zaczerpnąć z myśli Janusza Korczaka?, Agnieszka Pomianowska
Neurofeedback dla uczniów z ADHD. Nadzieja czy rozczarowanie?, Tomasz Garstka
Edukacja patriotyczna w przedszkolu, Anna Klimowicz
Edukacja przedszkolna po irlandzku, Barbara Lubaszewska-Borys

Felieton

Przeciw Receptom, Klemens Stróżyński

Porady

Pytania do eksperta

Kalendarium

Kalendarium marzec–maj