Co powinno się zmienić w polskiej edukacji, żeby szkoła była bardziej otwarta i wspierała różnorodność, równość? O wnioski i postulaty zapytaliśmy nauczycieli nominowanych do Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, której partnerem medialnym jest czasopismo „Dyrektor Szkoły”.

Fragment artykułu z miesięcznika "Dyrektor Szkoły" 2020/1

Nagroda im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” od 13 lat przyznawana jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Dzieci Holokaustu nauczycielom, którzy uczą i wychowują w duchu dialogu, tolerancji oraz poszanowania dla innych, inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz społeczności lokalnej. W 2019 r. laureatką Nagrody została Dorota Żuber ze Szkoły Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu-Bobrku (więcej: www.sendler.ceo.org.pl).
Zapytaliśmy nominowanych nauczycieli, co powinno się zmienić w polskiej szkole, by stała się otwarta, włączająca i otwarta na różnorodność.